PROJENİN AMACI
Projemizle, İspanya’daki dezavantajlı grupların mesleki eğitimlerini incelenip, okulumuzdaki dezavantajlı gruplara daha iyi bir mesleki eğitim sunmak.
"Erasmus+ Programı kapsamında Avrupa Komisyonu tarafından desteklenmektedir. Ancak burada yer alan görüşlerden Avrupa Komisyonu ve Türkiye Ulusal Ajansı sorumlu tutulamaz."
DEZAVANTAJLI GRUPLARIN MESLEKİ EĞİTİMİ
Herkesin eğitim öğretim faaliyetlerinden faydalanma hakkı vardır. Okulumuzda dezavantajlı öğrencilere mesleki eğitim verilmektedir. Bu öğrencilere eğitim verilirken farklı yöntem ve teknikler kullanılmaktadır. Bu öğrencilere mesleki eğitim verilirken öğrencileri bazı derslere adapte etmede eksiklik görülmektedir. Bu eksikliğin başında personelimizin bu öğrencilere nasıl davranılması gerektiği konusunda yeterli bilgiye sahip olmaması gelmektedir. Gerçekleştirdiğimiz proje ile katılımcılarımızın Dezavantajlı öğrencilerin eğitimi konusunda uzmanlaşmasını ve edindikleri bilgileri diğer meslektaşları ile paylaşarak bu konuya yeni bir bakış getirmeyi planlıyoruz.
Günümüz ekonomik koşullarında ve giderek daha rekabetçi hale gelen iş gücü piyasalarında, bireyler çalışma hayatları boyunca becerilerini sürekli yenilemek ve geliştirmek durumundadırlar. Bu nedenle, mesleki ve teknik eğitim programlarının mesleğe özgü becerilerin yanı sıra daha geniş ve aktarılabilir becerileri de öğrencilere kazandırması gerekiyor. Bireylerin potansiyellerini gerçekleştirmeleri ve toplumsal hayata diledikleri şekillerde ve diledikleri kadar katılabilmeleri için orta öğretim çağında kazanılacak bilgi, beceri ve yetkinliklere (bilişim okuryazarlığı, yabancı dil, üst düzey eleştirel düşünme becerileri, vb.) gereksinimleri artıyor. Kurum olarak dezavantajlı öğrencileri bu rekabet ortamına hazırlamayı ve meslek edindirmeyi amaçlamaktayız.
Okulumuzda dezavantajlı öğrencilere meslek eğitim verilmektedir. Bu öğrencilere eğitim verilirken farklı yöntem ve teknikler kullanılmaktadır. Bu öğrencilere mesleki eğitim verilirken öğrencileri bazı derslere adapte etmede eksiklik görülmektedir. Bu eksikliğin başında personelimizin bu öğrencilere nasıl davranılması gerektiği konusunda yeterli bilgiye sahip olmaması gelmektedir.
Projemiz ile Avrupa ülkelerinde dezavantajlı öğrencilerin eğitim imkânları görerek kendi öğrencilerimizde bu eğitim programını uygulama fırsatı bulmaya başladık. Bu bağlamda yaptığımız hareketlilikte İspanya´daki okullarda Dezavantajlı öğrencilere verilen eğitimler incelenerek, raporlar tutuldu ve eğitim program örnekleri alındı. Projemiz ile farklı ülkelerdeki dezavantajlı öğrencilerin eğitim imkânlarını karşılaştırma imkânı bulduk. Eğitim programlarındaki farklılıklar hakkında fikir alışverişinde bulunarak dezavantajlı öğrencilerimizin eğitimi konusunda yeni fikir sahibi olduk.
Projemiz kabul edildikten sonra okul müdürü ve müdür yardımcısı başkanlığında proje yürütme komisyonu kurulmuştur. Proje yürütme komisyonu okula proje hakkında bilgilendirme toplantısı düzenlemiş ve katılımcı olmak isteyenlerden talep alınmıştır. Proje katılımcıları başarıları, konu ile ilgili çalışmaları, yabancı dillere karşı olan olumlu tutumlarına göre proje yürütme komisyonu tarafından seçilmiştir. Proje katılımcılarımız insan ilişkilerinde iyi, yeniliklere açık, proje yürütme konusunda uzman kişilerden oluşmaktadır.
Katılımcılarımız projemiz ile motive olarak, farklı teknolojiler öğrenmiş, bilgilerini pekiştirerek daha verimli olmaya başlamışlardır. Dezavantajlı öğrencilerin mesleki eğitimi konusunda farklı yöntemler öğrenilerek ve bu öğrendikleri mesleki bilgi ve beceriyle sektörün ihtiyacı olan nitelikli meslek elemanlarının yetişmesini sağlamaya başlamışlardır.. Katılımcıların yabancı dillerini hareketlilik boyunca gerek günlük yaşamda gerekse eğitimler sırasında kullanarak daha da geliştirmeleri sağlanmıştır.
Proje ortağımızın ev sahipliği ve organizasyonu ile, katılımcılarımızın dezavantajlı öğrencilerin mesleki eğitim programlarını incelemeleri sağlanarak ve bir sertifika ile belgelendirilmesi sağlanmıştır. Böylece katılımcılar çalışma hayatları sürecinde yararlarını görecekleri önemli bir deneyime kavuşmuşlardır. Avrupa Birliği ülkelerindeki yeni teknolojilere ulaşmaları ve bunları anlamaları kolaylaşmıştır.
Proje hareketliliklerimiz 5-16 MAYIS 2016 ile 13-24 MAYIS 2016 tarihlerinde 20 Katılımcı ile gerçekleştirilmiştir. Katılımcılarımız İspanya’da Dezavantajlı Gruplara uygulanan eğitimi yerinde görme fırsatı bulmuşlardır.
PROJE BÜTÇESİ : 34360,00 AVRO
İSPANYA’DA DEZAVANTAJLI GRUPLARIN MESLEKİ EĞİTİMİ
Dezavantajlı öğrenciler diğer öğrencilerle aynı sınıfta okuyor. Durumları çok ağır olan öğrenciler farklı okullarda eğitim görüyor.
Dezavantajlı öğrencilerin okuduğu bir okulda öğrencilere ailelerinin maddi durumlarının çok kötü olmasından dolayı ücretsiz öğle yemeği veriliyor.
Öğretmenler bu okullarda gönüllülük esasına göre çalışıyor. Gerektiğinde öğretmen yetiştirme merkezinden destek alınıyor.
İhtiyaç görülen öğrencilere birebir eğitim veriliyor. Bu eğitim öğretmen yetiştirme merkezi tarafından görevlendirilen uzman öğretmen tarafından veriliyor.
Öğretmenlerin mesleki yeterliliklerini arttırmak amacıyla Öğretmen Yetiştirme Merkezinde çeşitli kurslar düzenleniyor. Öğretmenler bu kurslara belli dönemlerde katılmak zorunda.
Dil sorunu olan öğrencilerin özellikle üzerinde durularak hem dil öğretimi hem de uyum eğitimi almaları sağlanıyor.